Meny
Våra tjänster
Låna pengar
Kort och betala
Spara och placera
Pension
Försäkringar
Familjejuridik
App, internetbank, BankID
Händelser i livet
Samhällsnytta

Trygga bankärenden med säkra tjänster

Du som använder våra tjänster på internet, i telefonen eller via mobilen ska kunna  känna dig trygg och inte oroa dig för intrång. Läs mer om säkerhet på internet och via telefon, och vad som kan vara bra att tänka på när du använder våra tjänster.

För att kunna överföra personlig information från dig till banken används ett antal skyddsåtgärder för att informationen inte ska komma i orätta händer, förvanskas eller förstöras. Tillsammans ansvarar för att informationen hanteras på rätt sätt.

Så använder du våra tjänster säkert

Säkra internet- och mobiltjänster

Vi följer kontinuerligt med i utvecklingen av säkerhetslösningar och utsätter regelbundet våra system för omfattande tester. Allt för att du ska känna dig säker när du utför dina bankärenden över internet.

Bankärenden över telefonen

Vi behöver vara säkra på att det är du som ringer till banken. Därför har vi vidtagit en rad åtgärder som försäkrar oss att ingen bedragare ringer in.

Handla med ditt kort på nätet

Att betala med kort på nätet är enkelt och tryggt. Det innebär flera fördelar som exempelvis försäkringar och möjligheten att reklamera köp.

Lämna aldrig ut personliga koder

Din säkerhetsdosa är personlig, lämna aldrig ut dina inloggningskoder till någon annan.

Frågor och svar om säkerhet

Vi behöver din hjälp

Rapportera säkerhetsbrister

Tillsammans ser vi till att säkerheten är hög. Hjälp oss genom att rapportera in eventuella säkerhetsbrister.

Rapportera phishingmejl

Har du fått ett mejl som ber dig uppge personliga uppgifter? Då har du fått ett falskt mejl som kallas Phishingmejl.

Vidarebefordra det till Swedbank på så kan vi jobba på att stänga ner användaradressen.